به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان، رضا علیزاده اظهار کرد: علاوه بر یک هزار و 400 ظرفیت اقامتی استان ، مراکز اسکان فرهنگیان و خوابگاه ها نیز برای پذیرش گردشگران نوروزی مهیا شده است.
وی با تاکید بر این که امسال با اهتمام بر آئین های گیلان نوروز متفاوتی برای گردشگران رقم خواهد خورد ، گفت: همه دستگاه های عضو ستاد خدمات سفر در تعاملی مطلوب در کنار یکدیگر قرار گرفته و نوروز متفاوت و خوشایندی را برای گردشگران رقم می زنند.
وی اظهار کرد:در نوروز 95 علاوه برانتشار 700هزار اقلام تبلیغاتی و اطلاع رسانی ، شبکه های مجازی نیزبه کمک معرفی جاذبه های گردشگری گیلان آمده اند.
وی ادامه داد: بیش از چهار هزار بازدید نظارتی تاکنون انجام شده که این بازدیدها رفع نقایص را در پی داشته و همچنان تا پایان نوروز استمرار می یابد.
علیزاده بر استمرار انجام بازرسی از تاسیسات اقامتی و پذیرایی و نیز اماکن عرضه محصولات قابل استفاده برای گردشگران تاکید کرد و افزود: برخورد با متخلفان با جدیت انجام می شود.
وی همچنین آماده سازی پارکینگ ها، نظارت بر اصناف و تامین امنیت محیطی گردشگران را مورد تاکید قرار داد.
وی با اشاره به اینکه بیشترین حوزه نفوذ گردشگران شهرستان های استان است، از نمایندگان شهرستانی اداره کل میراث فرهنگی گیلان ، فرمانداران و دیگر دستگاه های عضو ستاد خدمات سفر خواست تا تمام تلاش خود را برای کیفیت افزایی خدمات و سهولت دسترسی به امکانات مورد نیاز گردشگران به کار گیرند.
علیزاده تصریح کرد: آنچه موجب موفقیت خدمات ارائه شده در ستاد اجرایی خدمات سفر خواهد بود، تعامل و هماهنگی اعضا و اتحاد آنها برای خلق نوروزی متفاوت است.
وی بیان کرد: دولت در اجرای سیاست های گردشگری، معاون گردشگری در کشور را به عنوان رئیس ستاد انتخاب کرده و در استان ها ریاست ستاد به عهده استانداران است.
وی از رئیسان اداره های میراث فرهنگی شهرستان های گیلان خواست در معرفی آیین های مناسب نوروز همت بیشتری داشته باشند و فضا را برای نوروز و سفرهای نوروزی آماده کنند.
بیش از شش میلیون و 308 هزار نفر در نوروز سال گذشته میهمان گیلان بودند.
87 هتل، 23 هتل آپارتمان، 75 مجتمع گردشگری، 47 مهمانپذیر، 1043خانه مسافر ، 233 واحد پذیرایی بین راهی و سفره خانه سنتی و 53 دفتر خدمات مسافرتی در گیلان فعال هستند.
\n
انتهای پیام/